در دنیای امروز رقابت در دنیای کسبوکار آنقدر زیاد است که تقریبا هیچ کسبوکاری نمیتواند بدون جلب رضایت مشتری و ایجاد احساس خوب تداوم پیدا کند. به اذعان متخصصین حوزه توسعه کسبوکار رضایت مشتری به عنوان یک محرک اصلی برای رشد کسبوکار حائز اهمیت است و در واقع امروزه شکست یا پیروزی یک کسبوکار تا حد زیادی توسط مشتریانش تعیین میشود.
به همین دلیل و اهمیت این موضوع و هدایت صحیح کسب و کار به سمت موفقیت، سرویس های نظرسنجی مشاغل به عنوان پدیدهای نو بر روی بستر اینترنت راهاندازی شده است. این موضوع تا اندازهای مهم است که حتی دیگر رضایت مشتری صرفا به ناراضی نبودن مشتریان محدود نمیشود و در واقع مباحث عمیقتر احساسی مانند تجربه مشتری و وفاداری مشتری را نیز شامل میشود.
امروزه روز هر کسبوکاری باید رضایت مشتریان خود را به عنوان هدفی اصلی و قابل پیگیری انتخاب کند. سیاستهای فروش، بازاریابی و خدمات یک کسبوکار نیز باید با این هدف همراستا باشد و به افزایش وفاداری مشتریان کمک کند. بالا بودن میزان رضایت مشتری میتواند شاخصی برای تخمین موفقیت کسبوکار در آینده باشد.
در واقع، هر چقدر تعداد مشتریان وفادار بیشتر باشد شانس اینکه کسبوکارتان در مسیر درستی قرار دارد و در آینده به فروش و موفقیت بیشتری دست پیدا میکند نیز بالاتر خواهد بود. براساس آمارهای موجود، احتمال فروش به یک مشتری راضی چیزی در حدود 60 تا 70 درصد است. این شانس برای یک مشتری جدید کمتر از 20درصد است!
از سوی دیگر، اگرچه هر کسبوکاری باید به دنبال توسعه فضای رقابتی خود و افزایش تعداد مشتریان باشد، اما هزینه جذب مشتریان جدید معمولا به مراتب بالاتر از حفظ مشتریان فعلی است.
با استفاده از سرویس پلنت شما امکان این را خواهید داشت که مستقیما و بصورت تعاملی با کاربران سایت و رسانه خود در ارتباط باشید.
پلنت تنها یک سرویس نظرسنجی کسب و کار یک طرفه نیست با پلنت حتی شما می توانید در لحظه ای خاص نظر کاربرانتان را جویا شوید، فرض کنیم شما صاحب یک رسانه پخش مسابقات ورزشی هستید و الان بازی فوتبال بین دو تیم را پخش می کنید در لحظه حساس بازی(مثلا پنالتی) می توانید از بینندگان خود در مورد احتمال گل شدن پنالتی هم سوال کنید و حتی می توانید در لحظه به پاسخهای درست جایزه تخصیص دهید
راهنمای استفاده از پنل کاربری پُلنت (دانلود PDF راهنمای Pollnet)
سامانه نظرسنجی آنلاین پُلنت، بستری برای انجام نظرسنجی پویا از طریق درگاه وب برای مدیران سایت ها در انواع زمینه ها فراهم میکند.
از مزایا استفاده این سامانه میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
- توانایی ایجاد و تغییر پیام های نظرسنجی
- انتخاب قالب های آماده نظرسنجی
- ایجاد نظرسنجی در یک یا چند صفحه سایت
- فعال بودن چند نظرسنجی به صورت همزمان
- قابلیت ایجاد نظرسنجی در چندین دامنه
- ارسال پیام ها به سه مدل (آنی – زمانبندی شده – وابسته به اتصال)
- مشاهده آنلاین پاسخ کاربران سایت
برای استفاده از خدمات سامانه نظرسنجی آنلاین پُلنت، ابتدا باید ثبت نام در سایت https://pollnet.ir از طریق شماره همراه صورت گیرد، سپس دسترسی به پنل کاربری فراهم خواهد شد.
- ثبت نام

- ورود / ثبت نام
با وارد کردن شماره همراه کد تأیید به شماره شما ارسال خواهد شد.
تذکر: شماره همراه باید 11 رقمی و با فرمت 09xxxxxxxxx وارد شود.

- کد تایید
با وارد کردن کد 6 رقمی ارسال شده به شماره همراه، فرم ثبت نام برای شما باز میشود، در صورتی که از قبل ثبت نام کرده باشید، مستقیما وارد پنل کاربری خود میشوید.

- راه اندازی سرور
برای شروع، در بخش راه اندازی اولیه سرور، میبایست آدرس سایت های میزبان مورد نظر خود که میخواهید در آن نظرسنجی ایجاد کنید را طبق فرمت گفته شده وارد کنید.
توجه داشته باشید تنها سایت هایی را میتوانید وارد کنید که دسترسی کامل (نظیر کد های سایت و …) را به آن داشته باشید.
تذکر: در نظر داشته باشید در صورت ثبت اشتباه دامنه امکان ویرایش آن را نخواهید داشت، لذا در ثبت اطلاعات دامنه دقت لازم را به عمل آورید.

- کد سمت کاربر
پس از راه اندازی اولیه سرور، کد اختصاصی سمت کاربر (اسکریپت) مربوط به سایت انتخاب شده آماده میشود اسکریپت مذکور را در صفحه انتخاب شده سایت قرار دهید تا بستر ارسال نظرسنجی به روی سایت فراهم شود.

- کانال جدید
کانال ها در واقع صفحات مختلف سایت شما هستند که پیام نظرسنجی در آن ها نمایش داده میشود.
برای شروع، در بخش کانال ها میتوانید کانال جدید را طبق اطلاعات و فرمت خواسته شده ایجاد کنید.
تذکر: باید توجه داشته باشید آدرس اینترنتی مربوط به کانال با سایت میزبان انتخاب شده هماهنگ باشد.
تذکر: نام اختصاصی کانال پس از افزودن قابل ویرایش نمیباشد.

- همه کانال ها
در بخش همه کانال ها، میتوانید تمامی کانال های ساخته شده برای سایت های میزبان خود را مشاهده، ویرایش و حذف کنید. همچنین دسترسی به نظرسنجی های هر کانال از این بخش امکان پذیر میباشد.
تذکر: در صورت حذف کانال، تمامی نظرسنجی ها و اطلاعات آن حذف خواهد شد.

- ویرایش کانال
از طریق گزینه ویرایش کانال، میتوانید اطلاعات آن را تغییر دهید.

- نظرسنجی ها
از طریق گزینه مشاهده نظرسنجی ها برای هر کانال بخصوص در بخش همه کانال ها، تمامی نظرسنجی های ایجاد شده برای کانال مورد نظر نمایش داده میشود.
شما در این بخش میتوانید نظرسنجی ها را ایجاد، مشاهده، ویرایش و حذف کنید. همچنین پیام های نظرسنجی از این بخش قابل دستیابی میباشند.
تذکر: هر نظرسنجی میتواند دربرگیرنده چندین پیام باشد اما در لحظه میتواند تنها یک پیام برای نمایش در لحظه اتصال کاربر به صفحه کانال داشته باشد.
تذکر: هر کانال میتواند در برگیرنده چندین نظرسنجی باشد اما در لحظه میتواند تنها یک نظرسنجی با قابلیت ارسال پیام روی اتصال فعال داشته باشد.

- ایجاد نظرسنجی
نظرسنجی ها دربرگیرنده پیام های نظرسنجی هستند که تمامیاطلاعات مورد نیاز نمایش بر روی سایت در آن ها قرار دارد. برای ایجاد نظرسنجی تنها وارد کردن یک نام کافی میباشد.

- ویرایش نظرسنجی
از طریق گزینه ویرایش نظرسنجی، میتوانید نام آن را تغییر دهید.

- پیام ها
از طریق گزینه مشاهده پیام ها برای هر نظرسنجی بخصوص، تمامی پیام های ایجاد شده برای نظرسنجی موردنظر نمایش داده میشود.
شما در این بخش میتوانید پیام ها را ایجاد، مشاهده، ویرایش و حذف کنید. همچنین پاسخ های دریافت شده هر پیام از این بخش قابل دستیابی میباشند.

- ایجاد پیام
پیام ها به 3 صورت (آنی – زمانبندی شده – درلحظه اتصال) برای کاربران به نمایش در میآیند.
- آنی: با زدن گزینه ارسال برای هر پیام، از لیست نمایش پیام ها در هر نظرسنجی، پیام در آن لحظه برای کاربران متصل به کانال ارسال میشود.
- زمانبندی شده: با وارد کردن زمان ثابت ایجاد پیام، پیام مورد نظر در زمان تعیین شده برای کاربران متصل به کانال ارسال میشود.
- در لحظه اتصال: با انتخاب (بله) در قسمت مدل ارسال هنگام ایجاد پیام، پیام مورد نظر با ورود کاربران و اتصال به کانال ارسال میشود.
تذکر: در انتخاب قالب پیام دقت فرمایید، زیرا پس از ایجاد امکان ویرایش قالب انتخاب شده وجود نخواهد داشت.

- ویرایش پیام
از طریق گزینه ویرایش پیام، میتوانید اطلاعات آن را تغییر دهید.

- قالب ها
سوالات پیام در 4 قالب ارائه میشوند که شامل چند گزینه ای و پرسش و پاسخ (بدون گزینه) هستند.
باتهیه هر قالب میتوانید از آن در تمامی نظرسنجی های خود استفاده کنید.

- قالب های من
شما میتوانید لیست قالب های دریافت شده خود را در بخش قالب های من مشاهده کنید.
تذکر: قالب های دریافت شده قابل بازگشت نیستند

- پیام های نظرسنجی سمت کاربر
نمونه ای از پیام های نظرسنجی با قالب های مختلف که روی کانال (صفحات سایت) به نمایش کاربران در آمده و قابلیت دریافت پاسخ از سمت کاربر را دارند.

- پاسخ ها
با استفاده از گزینه مشاهده پاسخ ها برای هر یک از پیام ها در لیست پیام های نظرسنجی، میتوانید تمامی پاسخ های مربوط به پیام مورد نظر که از سمت کاربران دریافت شده است را مشاهده فرمایید.
